Antal Besökare Idag

Total Antal Besökare

Besökare Online

11 februari 2012

Tyst i huset..........endast dovt motorljud från Värmlandsrallyt i radion.
Fick ett samtal i morse där Elmer fundera på -"vill du o morfar leka med mig idag?, ja får dä för mamma, Får ja dä"...Vem kan motstå! Det dröjde inte länge förrän Elmer står på tröskel och vill in. Mysfaktorn stiger.
-"När ska vi börja baka tågsockerkakan till fikat? Hmm....att aldrig ungar glömmer. " Men först ville han spela. Ibland funderar jag på om ungarna kommer för att de får sitta vid datorn eller om dä ä för att vi finns. Hmmmm kanske en blandning av båda. Blev ju naturligtvis dator och spel först. Sen blev dä baka av. Himmel o pannkaka va vi greja. Tågsockerkaka in i ugnen och under tiden vispar vi till två kladdkakor.
OJ DÅ!!!! Där kom nästa barnbarn, Melker, med en stor hockeytrunk och övernattningsväska. Ska sova hos Elmer sedan. Lego o mer bakning. Chokladfigurer på smörpapper o Hej o Hå va de grejar. Tåget derkoreras med smält choklad till grabbarnas förtjusning. Sen "Äntligen FIKA"  -Jo visst, en ä lite sliten men va gör dä. Fick ju lite bakat inför Eskilsäterscupen, o dä va ju bra.
Det är snart dax att göra sig iordning för kvällens strapatser. Maltfest hos Böna. Detta ska bli kul. Men nykter......Hmmmm men inte så länge till. Snart dagen D. Gud va gött dä ska bli.
I morgon är det Årsmöte på Bygdegården i Ölserud. Hoppas att det blir en bra planering på årets aktiviteter.
Kaffe o wåfflor bjuds det på. Gött gött...för de övriga.

Längtar tills jag kan börja göra mina Rabarberfat.


Ska snart börja göra gipsfigurer igen. Har samlat på mig flera olika modeller.