Antal Besökare Idag

Total Antal Besökare

Besökare Online

15 januari 2012

Hejsan Svejsan!!!!!!!!!!

Vet inte riktigt om mitt sinneslag är nställt på grönt eller rött. Provar med grönt, dä kanske lättar upp. Vaknade i morse och kände mig missmodig. Hu hu....detta har jag inte tid till. Idag är det ju julgransskakning och lite grann att fixa inför den. Fast.....naturligtvis finns ju aldrig dä man behöver på plats. Tomtedräkten.....?????????Jo den hade ju jag lånat ut...men , fick ja nte den tillbaka? Efter många funderingar så blev dä till att sms:a runt. Jo då...den man minst anade hade ju den. Draperi till fiskedammen? Har inte hittat dä än...fast dä löser vi på något sätt. Inte hela världen dä inte. Bakat lite till och plockat ihop godispåsar, så nu kan hela näset o lite till komma. Tänk va bra att så många ställer upp. Inte minst ortens spelemän. De är GULD värda. Tror att de kommer att bli bra oavsett hur många ungar som kommer. För "en har inte roligare, än en gör sig"
Vid halv tolv igår kväll så fick dä bli sänga, var trött som, ja jag vet inte vad. Strax efter ettt ringer telefon. -"Kan du komma å hämta mig i K-stad?" -Herregud...jag hade ju precis somnat. Jo,jo...väcka faders och så iväg. -Att de aldrig, lär sig." Isäng strax efter tre.
Visst ja....igår på dagen var vi till Vindskyddet som Karin o Lars byggt bortaför Övergår´n. Grilla korv och drack kaffe. Skogen blev full av ungar. Härligt härligt. Hade de nu inte vart så att jag hade haft bort kabel till telefon så kunde jag ha lagt in lite kort.
Te veckan blir jobba jobba...möten...möten.... Ska iväg på en träff och prata med Säffles nya volentärer. Tur de var så bra på svenska. De skall visst starta upp aktiviteter för omsorgen på söndagseftereftermiddagar. MEN....vart tog frågan vägen till FRITIDEN då?????????
Inte vet ja...men dä var ju bra å kunna ringa till mig angående å få informationen spridd.
Men " inte ä ja bitter inte" Bara å gå vidare o se GLAD ut.
'
Några foto på Minstingen MILTON och Cocco

"Undrar va Milton berättar för Cocco"

"Aha...om en liten puss, kanske"