Antal Besökare Idag

Total Antal Besökare

Besökare Online

16 oktober 2011

Söndag kväll och helgen känns som slut. Ute just nu har mörkret fallit och det blir till att tända en liten lykta så känns det mycket mysigare. En helg med barnbarn och utan barnbarn med gubbe och utan gubbe. Som sagt tidigare så kom ju Max och Elmer för övernattning fredag till lördag. Therese kom o hämta dom så de fick åka till slaktboa i Eskilsäter. En mycket förväntasfull Max trots att han redan hunnit kolla lite snabbt på Averstad. Själva fixade vi lite hemma och på eftermiddagen skulle Max köras tillbaka till stan. En snabb sväng till Övergården för att hämta honom. Tyvärr hade jag glömt bort ett den vägen tydligen har blivit utsedd till FARTSTRÄCKA. Möter en vit volvo herrgårdsmodell som kommer i full fart, jag svänger undan så mycket ja vågar och "pang" sa det i sidospegel. Den satt som en smäck efter bil. Jag stanna och det gjorde volvon oxå men när jag backar för att kolla hur det gick för honom så...For han iväg men en RIVSTART. Jädrars va arg jag blev. Jag backa en bra bit tillbaka. Men jag var inte sämre än ja tog reda på vad herrskapet hette. Jag säger bara Grisit gjort. Men med en spräckt spegel så ska han få IGEN. Smitare där.

Lördagkväll segade sig fram i fåtöljen med slutna ögon. Förbaskade teve. Enda glädjen var väl att FBK tog 3 poäng. Söndagmorgon och gubben drar iväg till Danmark. Jobb jobb. Jag beslutar mig för att städa lite och sedan en tur till skogen. Ja ja...skogen känns lite B just nu. Färdigstädat nu. Får bli skogen i morgon.
Jo visst ja. Elias ringde och grönna på om inte Mormor ville ha lite sällskap. Visst behöver man sällskap och bra oxå när man inte behöver underhålla för dä gör han bra själv. Nä nu får dä bli dusch och sed blir dä fåtöljen och pyssel framför Dumburken. Synd om man skulle missa nåt.

Ja jädrars jag fick ju ett telefonsamtal från Storebror oxå. Herregud vet inte när vi prata så länge. 60 års kalas på G. Men varför måste dä kollidera med annat. Typiskt. HATAR  att behöva välja. Tiden får utvisa vad dä blir.


Helgens kavaljerer; 


 Max o Elmer
Elias


Och allra käraste Gubben